Licht, Scanners en Actie!

De MT90 Orca III voor mobiele toegangspunten
Het Brussels International Film Festival, ook bekend als BRIFF, strekt zich uit over meerdere dagen en vindt zich plaats op meerdere locaties in het bruisende Brussel. Het evenement kent een variërend programma van wedstrijden tot panels en reguliere filmvertoningen.

Het is een behoorlijke operationele en organisatorische prestatie, waarbij ze gebruik maakten van de mobiele computer scanners van Newland EMEA, de MT90 Orca III, vooraf ingesteld en geïmplementeerd door JNC Service.

Voorheen gebruikte het team tablets voor het scannen van tickets via de camera-app. Hoewel dit op het eerste gezicht kosteneffectief was, bleek dit problematisch voor het verloop van het festival.

Wil je weten waarom ze overstapten en waarom ze voor Newland EMEA en JNC Service kozen? Lees dan verder of bekijk de video.

QR Code tickets scannen met camera telefoon – traag en lastig
Zoals eerder genoemd, gebruikte het team in vorige edities geen barcodescanners om tickets te valideren. In plaats daarvan deden ze het met mobiele telefoons en iPads om tickets te scannen via de camera-applicatie. Telefooncamera’s zijn echter niet geoptimaliseerd om barcodes snel te lezen of om digitale tickets te lezen, waardoor vertragingen en andere problemen ontstonden. Zo werd de première op de eerste avond uitgesteld doordat het te lang duurde voordat er genoeg mensen naar binnen konden.

Hoewel het vaak een populaire goedkope keuze is om eigen telefoons te gebruiken, blijkt het ook een duurkoop te zijn. De extra tijd die nodig is voor de QR-applicatie om de barcode te scannen, contact te maken met het systeem en om de tickets te verwerken was het niet waard tegenover de investering in mobiele computer barcode scanners – maar waarom zijn mobiele computers een betere optie?

Waarom mobiele computers de klus meteen klaren
Mobiele computers zijn de perfecte scanoplossing voor dit festival – met meerdere verbindingsprotocollen, Android OS en een krachtige scanengine kon het BRIFF-team gemakkelijk naar meerdere locaties gaan en hun mobiele toegangscontrolepunten voor tickets instellen. JNC Service verhuurt en beheert de barcodescanners, waardoor het BRIFF-team zich kon focussen op hun festival en werkzaamheden. Hierdoor kozen zij een complete ‘hardware as a service’-oplossing met Newland’s MT90 Orca III.

Het is eenvoudig te begrijpen waarom: deze mobiele computerscanner vereenvoudigt de workflow voor het evenemententeam dat vanaf meerdere locaties werkt. Hij is uitgerust met meerdere netwerkprotocollen en heeft een geweldige batterijlevensduur, zodat er geen downtime is bij het verplaatsen van locaties. Ook hoeft men zich geen zorgen te maken om de scanner te laten vallen tijdens het transporteren, want de MT90 Orca III is waterproof (IP65) en schokproef (volstaat vallen van 1,5m). En niet geheel onbelangrijk vandaag de dag: hij scant zowel papieren als digitale tickets en zorgt zo voor een soepele toegangscontrole voor zowel het team als de bezoekers. Vergeleken met gewone tablets of mobiele telefoons is dit een duurzame en kostenbesparende oplossing.

Hardware as a Service’: Gemakkelijk barcodescanners huren
Zoals hierboven omschreven, is de MT90 Orca III mobiele computerscanner onderdeel van JNC Service’s serviceoplossing. Hun verhuurservice is vooral waardevol voor jaarlijkse of kleinschalige organisaties die niet vaak barcodescanners nodig hebben. Daarbij is niet elk evenementlocatie uitgerust met (voldoende) toegangscontrolesystemen, waardoor het huren van scanapparaten een goede oplossing is.

Bovendien hoeft het evenemententeam zich geen zorgen te maken over apparaatonderhoud of -beheer. Dankzij Ndevor, het gratis Mobile Device Management software van Newland EMEA, beheert JNC Service de apparaten eenvoudig vanaf één locatie. Zo ontvangen de mobiele computerscanners vanuit overal de nodige updates, is hulp op afstand mogelijk, en kunnen de scanners worden gezocht en gevonden dankzij de GPS look-up functie.

Resultaten
De resultaten zijn onmiddellijk te merken door de significante toename in efficiëntie. Wachtrijen verliepen sneller en vrijwilligers konden vanaf het begin intuïtief met de apparaten werken, terwijl de investeringskosten laag zijn.

BRIFF-evenementorganisator François Meuleman zegt: “Het scant, het scant, het scant. Het is heel snel en veel gemakkelijker te gebruiken.”

Door te vertrouwen op intuïtieve hardware en de ongelofelijke implementatie en ondersteuning door JNC Service, was BRIFF in staat om hun scanbehoeften op te lossen en de bezoekerservaring rondom te verbeteren, terwijl het voor hun vrijwilligers makkelijk en eenvoudig bleef om met de scanners te werken.

Wil je meer weten?

Neem vandaag nog contact op!